Tak Kenal Maka Tak Cinta

Januari menjelma lagi. Bulan yang penuh dengan memori dan kenangan bagi diri ku dengan munculnya beberapa insan yang muncul menyinari hidupku dan pergi meninggalkan ku. Hanya doa dan keampunan ku panjat untuk mu wahai ayahanda..


* Sahabat Selamanya..

4 Jan 2002, seorang insan bergelar sahabat muncul dalam hidupku. Muhammad Azlan nama diberi. Masih terbayang pada hari pertama aku melangkah ke alam persekolahan menengah di SMK Seri Ampang. Arwah ayahku hanya menghantar ku di hadapan kelas. Wajah-wajah di dalam kelas semuanya begitu asing. Lalu aku pun duduk lah di tempat yang kosng di sebelah seorang budak yang gemuk..hehe..

* Kenangan masa sekolah.
Dia menegurku. Teguran pertama itu telah mencipta persahabatan antara aku dan lan yang takkan ku mungkiri buat selamanya. Masih teringat kami sama-sama main perang kertas,makan di kantin sama-sama dan macam-macam lagi. Yang paling seronok apabila sampai sekolah sebelum perhimpunan, kami sama-sama akan duduk bersembang di tepi padang. Mula-mula kami berdua sahaja, lama-kelamaan ramai kawan yang lain muncul mencipta persahatan di bawah pohon keramat itu.

* Bab makan kau memang nombor satu..hehe..

Lan, 8 tahun berlalu dah,pelbagai kita tempuhi bersama. Susah senang. Maafkan aku sebab tidak bersama-sama kau belajar di Politeknik dan impian kita sama-sama nak masuk UPSI. Walau apa pun,kau tetap sahabat ku dunia akhirat bersama-sama 3 orang sahabat baik kita yang lain itu. Doaku harap kau sihat-sihat selalu dan murah rezeki. Amin..

1 ulasan:


  1. Birden fazla kızların ve erkeklerin öğrenci evinde yaptıkları grup porno filmi eş değiştirmeli olarak daha güzel sex yapıyorlar

    BalasPadam