Majlis Meraikan Lembah Lenggong Tapak Warisan Dunia UNESCO

Pada 10 November 2012 yang lalu, Lembah Lenggong telah diraihkan sempena pengiktirafan UNESCO kepada kawasan ini sebagai Tapak Warisan Dunia. Majlis yang bersejarah itu telah diadakan di Dataran Lenggong serta dihadiri oleh Dato' Seri Utama Dr. Rais Yatim, Menteri Penerangan, Komunikasi & Kebudayaan, Dato' Seri Diraja Dr. Zambry Abd Kadir, Menteri Besar Perak dan lebih 3000 orang.

Lembah Lenggong kini merupakan Tapak Warisan Dunia UNESCO ke-953 di dunia & ke-4 di Malaysia. Muzium Arkeologi Lenggong juga telah diambil alih oleh Jabatan Warisan daripada Jabatan Muzium dan kini dikenali sebagai Galeri Arkeologi Lenggong. 

"WARISAN ARKEOLOGI LEMBAH LENGGONG,
WARISAN KITA WARISAN DUNIA"



     











1 ulasan:

  1. Kepada sesiapa yang pernah melawat Lembah Lenggong, sila tolong saya mengisi borang soal selidik ini. Pertolongan amat dihargai. This survey is for those who had visited Lengong Valley. Your help in filling this survey is much appreciated. Thanks for your time.
    https://docs.google.com/forms/d/1ivGJ8Y1ItP5bWMnx9c5fchuqwO5ILecC7hZRbbqc4Oc/viewform?sid=4b7da8ad91d65059&token=2ppaAj0BAAA.OC6H3uBI6dKUwkRU_K5sxg.frOELjaQ71i1OYdQekCVCw

    BalasPadam